Broneeri proovisõit
Broneeri teenindus
Kontakt
1895. aasta lõpul alustasid tšehhid Václav Laurin ja Václav Klement "Slavia" jalgratase tootmist. Juba mõne aasta möödudes, 1899. aastal alustati ka mootorratase tootmist, mida müüdi edukalt ka välismaal. 20. sajandi alguses arendati tootmist sedavõrd, et võimalikuks osutus juba sõiduautode konstrueerimine ja ehitamine. Tänapäeval tunneme härrade Laurin'i ja Klement'i poolt rajatud ettevõtet kui edukat autotööstusettevõtet Škoda-Auto.

Esimene sõiduauto, Voiturette A valmistati firma L&K poolt 1905 aastal. Voiturettest kujunes tõeline müügihitt nii kodu kui välismaal. 1907 aastal sai L&K-st aktsiaselts.

1920-ndatel aastatel tekkis vajadus kaasata oma ärisse majanduslikult tugev ja kindel partner. 1925. aastal liitusid Škoda ja Pilsen, mis ühtlasi lõpetas firma tegutsemise senise L&K kaubamärgi all.

1930-ndate alguses sai Škoda Group Car Manufacturing firmast iseseisev aktsiaselts Škoda-Car. Peale 30-ndate aastate majanduslangust alustati taas välisturgude hõivamist eduka mudeliga Škoda 420 Popular.

1939. aasta alguses sai Škoda osaks Saksamaa firmast Hermann-Göring-Werke, mis kontsentreeris oma tootmise põhiliselt militaarsele toodangule. Firma toodangusse kuulus militaarvarustus alates relvadest lõpetades erinevat tüüpi maastikusõidukitega.

Peale II maailmasõda firma natsionaliseeriti. Ettevõtte uueks nimeks sai Škoda AZNP (rahvuslik autotööstusttevõte). Ühtlasi loodi sellega kohalik sõiduautotööstuse monopol. 1946. aastal alustati Škoda 1101/1102 Tudor tootmisega, mis põhines peamiselt ennesõjaaegsel tehnoloogial.

1969 aasta lõpus hakkas Škoda oma turupositsiooni kaotama lääne autotööstuse ja tolleaegse tipptehnoloogia arengu tõttu. Tootmine hoogustus taas alles 1987. aastaks, kui Škoda 781 Favorit ületas esmakordselt ühe miljoni ühiku toomise.

1990-ndate alguse vaba turumajanduslik keskkond tingis vajaduse uue ning jõulise partneri järele. Detsembris 1990 langetas Tšehhi valitsus otsuse, et kaasab Škoda partneriks Saksa autotööstuse gigandi Volkswagen Group'i.

16. aprillil 1991 sai Škoda Automobilova A.S.-ist Volkswagen Group'i neljas tütarettevõte, kõrvuti VW, Audi ja Seat'iga.

1994. aastal asendati senine mudel Favorit uue Škoda Feliciaga. Selline areng osutus võimalikuks tänu mahukatele investeeringutele Škoda tööstuse moderniseerimiseks. Samal ajal käis uue keskklassi sõiduauto Octavia turule toomise ettevalmistus. Tootmisse oli Octavia planeeritud 1996 aasta sügisest.

1997. aastal esitles Škoda-Auto maailmale uut sportautot Škoda Octavia Kit Car 2.0, mis oli uue ajastu algus kogu Škoda Motosport meeskonnale.

1998. aasta oli Škoda-Autole väga edukas. Veebruaris esitleti uuendatud välimusega Škoda Feliciat, mis oli mõjutatud kaasaegsetest ja dünaamilistest autotööstuse disainitrendidest. Märtsis esitles Škoda-Auto Geneva Motonäitusel juba uut Octavia Combit. 20. oktoobril tutvustati Inglismaal Birminghami Rahvusvahelisel Motonäitusel avalikkusele uut Škoda Octavia WRC ralliautot. Sama aasta 14. detsembril ületas Felicia tootmine esmakordselt ühe miljoni ühiku piiri.

1999. aasta jaanuaris tegi Škoda Octavia WRC oma debüüdi autoralli maailmameistrivõistlustel, kus ta konkureeris edukalt viie ülejäänud nn. tehasemeeskonnaga.

9. märtsil 1999 esitleti avalikkusele Octavia Combi 4WD mudelit.

9. juunil teenis Škoda ralliekipaazh oma esimesed punktid autoralli maailmameistrivõistlustelt.